Användarhantering
Användare och användarroller i Snabborder.
Snabborder är en multistore-lösning, det innebär att användare skapar en inloggning hos Snabborder som sedan kan användas för att nå många olika butiker. Inloggningen kan skapas som ett Snabborder-konto eller genom att logga in med ett befintligt konto hos Google eller Facebook.
Alla inloggade användare i Snabborder som har din butikslänk kan öppna din butik. Men för att en användare även ska kunna se dina artiklar och kunna lägga order behöver de en av tre roller:
- Administratörer kan se all information i butiken, de kan hantera kopplingen till Fortnox och se butiksinställningarna. Vilka användare som är administratörer styrs i butiksinställningarna i Snabborder.
- Säljare kan välja mellan alla kunder som finns i Fortnox och registrera ordrar som valfri kund. Vilka användare som är säljare styrs i butiksinställningarna i Snabborder.
- Kunder kan lägga order som sig själva. Kunder identifieras genom att den e-post de registrerat sig i Snabborder även finns inlagd på en aktiv kund i Fortnox.
Genom ovan beskrivan roller kan du kontrollera du vem som ska kunna nå din orderläggning.
Utöver den e-post som anges på kundfliken Grunduppgifter i Fortnox går det att lägga till fler Snabborder-användare som Kunder genom att i Fortnox på kundfliken Faktureringsuppgifter lägga till upp till fem extra e-postadresser. Dessa läggs till i fältet Er referens. Totalt kan det alltså finnas upp till sex Snabborder-användare per kund i Fortnox.

Har du ytterligare frågor? - Kontakta oss